från en del fynd finns det små kedjor var det längst ner hänger en liten slipsten, lite längre upp hänger ofta en liten sax och helt uppe hänger oftast ett nålhus. på det viset var det lätt att börja sy något och slipstenen var till för att slipa nålarna (jag vet inte om du har försökt, men ett par rader med en handgjord nål i brons eller mässing så börjar den bli lite slö av egna erfarenheter). mellan bucklor kan det häng allt från smala kedjor till stora silver/brons kedjor och flätningar och naturligtvis även ben, glas, horn och andra attiraljer i massa olika material och utformanden. det finns till och med fynd på fallusar och vaginor i pärlform.
sedan kan man ju även hänga en liten kniv eller ett litet knippe (också relativt vanligt fynd) med sina hygien saker, en liten pincett, öronslev och ibland till och med en liten kam eller pinne för att rensa tänderna. lite ovanligare fynd finns till exempel lite större skedar och knivar som antagligen användes för att äta med, men de har hittats med snörstumpar oftast på magen så de kan även ha suttit fast i bältet. vad man hängde fast saker med var ju bland annat vaxad flätad tråd, tunna tunna metallkedjor (men sådant hade man ofta synligt och trädde inte på pärlor på, man vill ju visa vad man har). och som du nämnde i beskrivningen var nycklar vanliga, även förhållandevis stora sådana. men dom riktiga nycklarna hade man nog i bältet till vardags.
jag personligen har för det mesta en kedja i brons och järn till vardags och en sax och en liten nyckel. till fest har jag oftast 4-6 rader med pärlor och kedjor, jag måste skaffa en pärlspridare

.
och om du skaffar ett nålhus så stoppa det med obehandlad ull riktigt hårt, det kan du stoppa in nålarna i utan att vara rädd för att dom trillar ut och fettet från ullen gör så att varken nål eller hus oxiderar och börjar bli svart eller rosta.
lycka till med utsmyckningen