Hejsan Djinghis - Du saknas på skalman, tråden om Odens ursprung är uppe igen
Hoppas det inte blir en diskusion om bilderna jag lägger upp nu, utan att det även fortsättningsvis fokuseras på Djinghis fråga om hjälp med sin dräkt
Bilderna är tagna ur en bok vars titel och författare jag tyvärr inte kommer ihåg nu- men den är gammal(boken).
Kanske kan de vara till någon hjälp? Personligen vet jag inte hur väl de överenstämmer med arkeologi och faktiska fynd så det låter jag er andra som är kunnigare svara på.
Mvh
Björn
<b>Edit;</b>
Hemsidan jag hade lagt upp bilderna på är nere nu - kontot är uppsagt så tyvärr är de borta. Någon frågade om det fanns bilder från innan 1300-talet i boken. svaret är ja. Det fanns bilder från långt tidigare fram till 1930-tal om jag inte missminner mig.
Författare och bok kommer jag som sagt inte ihåg men det har andra svarat på härunder - de har också svarat på bildernas överensstämmelse med verkligheten - jag tycker dock fortfarande att man kan använda bilderna som inspiration. Man såg tex att bältena inte var så långa osv--- det är en bra bok för fingervisning om hur det ska se ut tycker jag alltjämnt. Han har ju inte hittat på ur fantasin även om kvaliten inte är den bästa - <b>gammal</b> bok som sagt.
Mvh
bJörn