av Vix Hq » 13 mars 2004, 13:05
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag brukar använda ca 3m tyg till en cothardie, men jag vet att det finns mönster där man klarar sig på 2,5m, och på Vix mönster behöver man tydligen inte mer än 2m. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ska sägas att jag inte klippt ut mönstret (superpersonligt anpassat till mig) än...ska göra det idag om jag hittar en tom golvyta någonstans! Men jag har ritat upp alla bitar i skala 1:10 och trixat runt så de <i>ska </i>få plats på 2x1,5 m tyg. Därmed inte sagt att det verkligen kommer att fungera [:D]!
Och anledningen till att jag försöker göra en klänning av 2 m tyg har inget att göra med någon idé om att det skulle vara mer tidstypiskt än något annat - det råkar vara så att det är så mycket tyg jag har och det är så fint att jag verkligen vill göra en klänning av det! Ska sanningen fram så har jag 4 m tyg, 2 m rött och 2 m blekblått, så jag skulle kunna göra klänningen mi-parti. Men av någon anledning så gillar mitt moderna sinne inte mi-parti så jag försöker undvika det och ska använda färg nr 2 till foder istället. Går det åt skogen så får jag väl krypa till korset och göra eländet tvåfärgat í alla fall... Återkommer med resultatet - det kan ju vara intressant för någon som har samma storlek som jag att veta om det går med 2 m... [;)]
/Vix.