<b>Vix:</b> Ah, min syrra var så snäll o letade upp en annan färgaffär som hade järnsulfat. Gjorde en snabb efterbehandling på en av mina björkprover och jag tyckte den fort fick nån olivartad grön nyans. Lustigt nog så såg färgen gul ut med en taklampa och grön ut med en annan (blev lite förvirrad innan jag insåg detta).
<b>Wobbeke:</b> Absolut! Släktkalas är alltid trevliga, inte allra minst när pyssel ingår [:)].
(Jag tycker då inte jag ser ut som en förvuxen bebis i min huva, men det är nog bara i mina ögon [:)]). Annars kan man väl ha struthätta kanske?
<b>Anette:</b> Hmmm, det kanske hjälper lite att stryka plagget (kanske inte så medeltida förståss). Bara en snabb/dum gissning. Men visst, man kan nog vänja sig vid det mesta. Ibland går jag omkring med min ringbrynja hemma (antagligen för att det är nåt fel på mig [:)]), och efter några timmar så har man glömt av att man har den på sig. Nästan som att man inte hör klockan ticka längre, if you catch my drift. Hoppas nu bara mitt underkjorteltyg inte är för grovt [:/], man vill ju inte bli försätt i onödan.
<b>Vesuvius:</b> Antagligen så, eller så var konstnären helt enkelt lat. Iofs kan ju följande bild kanske tolkas som att han har en underkjortel under (blå):
http://www1.tip.nl/~t401243/mac/mac12vB.jpg
Fast det kan ju förståss vara en slags kjortel med innertyg/foder. Tittar man på gröna snubben så har han nåt rött på andra sidan kjorteln. Det vore iofs konstigt om det var en underkjortel man såg, såvida den inte var fastsydd i kjorteln [:)] (ursäkta mitt klumpiga resonemang, det är sent). Så det är nog som du föreslår: (1) Antingen har han underkjorteln nedstoppad i brokorna eller (2) har han ingen underkjortel, eller (3) så har konstnären slarvat bort den. Jag håller nog på (3).