Mål och form på slöja?

Detta forum är för diskussioner kring återskapande av historiska kläder och textila hantverk.

Mål och form på slöja?

Inläggav Lucie » 19 april 2004, 11:40

Hej! Jeg har ikke skrevet i dette forum før, men har læst på det længe, og er meget glad for alle de interessante oplysninger her! Jeg ville blive meget glad hvis der er nogen som vil hjælpe mig med at svare på nogle spørgsmål.

Mine spørgsmål er: Hvilken form var almindelig på et hovedlin/slør i midten af 1300-tallet? Har på nettet fundet både cirkelformede, halvcirkelformede, rektangulære og kvadradiske. Jeg tænker på et slør som det der ses i illustrationen (fra 1344) på omslaget af The Medieval Tailor's Assistant.
Hvilke mål kunne det tænkes at have?
Jeg behøver noget der kan dække mine dreadlocks på sommerens middelaldermarkeder, uden at få mig til at se alt for gift ud. [:D]
Håber at alle forstår, annars kan ni bara fråga da jeg pratar lite svenska också...
(men ikke så godt at jeg vil skrive alt på svensk! [;)])
Lucie

Inläggav Charlotta » 19 april 2004, 17:14

Hej!
Vet att vi har diskuterat det här förut och då postades följande länk: http://www.silkewerk.com/
Där har de gjort en liknande slöja och där diskuteras även måtten...
/Charlotta - som också har en sådan slöja
Charlotta

Återgå till Kläder och textila hantverk