<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by VidarGjalle</i>
Anette: tack för tipset. Nu har jag ett par till frågor till dig
1) vad menar du med att "hyvla ner sömmen"? Att göra skinnet tunnare där sömmen ska vara?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Japp!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> men om man rakar bort håret på sömsmånen, menar du att man ska sy fast pälsremsan med päls-mot-rätsidan och sen vänder över pälsremsan (motsvarande när man syr ihop två tygstycken och lägger räta mot räta) för att dölja sömsmånen? Annars syns ju den fula rakade sömsmånen och det vill man väl inte?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Helt rätt!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">3) När du viker pälsen runt kanten, syr du då först fast den på ena sidan och sen på den andra, eller syr du fast alltihop direkt med en enda söm rakt igenom alla tre lager, alltså päls-tyg-päls?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag ska erkänna att jag bara använt metoden att sy fast på utsidan först. Att sy genom alla tre lagren borde fungera men jag tror det är i pilligaste laget för min smak.