Hej allihop. Vet inte om detta är rätt del av forumet för det här, men jag har ett litet problem som inte direkt passar in under någon rubrik. Har precis städat bland de bilder från diverse manuskript som ligger på min dator, men... det finns ett manuskript jag inte blir klok på. De flesta andra känner jag igen, och de ligger i mappar med namn på, men inte detta. Det är tre sidor som är ganska våldsamt illuminerade med diverse olika små djur. Det bör vara nåt religiöst, då orden Dominus och Deus finns lite varstans. De två av de tre bladen som säger något som kan användas för identifiering är ett med en massa människor runt om texten som en ram. De flesta människorna spelar instrument, trummor och sånt. En man håller i en yxa, en annan man i ett armborst. Längst ner på sidan sitter en herde(?) med en hund, två får och något som ser ut som en sån där stork med platt näbb. Det andra bladet har en man som jagar hare med hund och blåser i ett horn. Mannen har coif på sig. Jag är ledsen att behöva besvära med detta, men det retar mig så in i bomben. Någon som vet vad det kan tänkas vara för manuskript? Det är nog från runt 1300. Jag har funderat på om det kan vara det som kallas "the Bird Psalter" men jag vet inte.
Hälsningar Rickard, som har letat igenom halva internet...