Hej!
Känns frågan igen. Det börjar dra ihop sig till en fest, vi vill bjuda in folk från hela den kända världen men var ska vi vara? Av någong anledning kan vi inte vara på samma plats som vi varit förr, och någon annan kan vi inte komma på trots att vi gnuggat våra knölar i flera månader.
Jag antar att detta har hänt fler än bara vår förening.
Att hitta en plats att ha en medeltidsfest/event o.dyl. är inte det lättaste. Det är ju så mycket som ska stämma. Först och främst ska det finnas sovplats till alla som vill komma sedan ska det finnas nånstan att äta för att inte tala om att tillaga maten och allt detta får ju inte tilldra sig på stadens torg direkt.
Ja, jag tror att ni känner igen situationen.
Så jag tänkte att ett utbyte av tips på eventsplatser kunde vara alla till hjälp även om vi har lite olika krav på vad vi vill ha ut av platsen. Oftast vet man om en plats var bra först efter att man haft festen och provat platsen. Så skriv om vad ni tycker har varit bra och dåligt och vad som är bra att veta när man överväger platsen. Jag tror att vi gemensamt har en otrolig kunnskap om olika sajter.
Tyvärr har jag bara varit med om att anordna ett event och det låg inne på militärens mark vilket gör att jag inte kan rekomendera det till andra.
//Emoni