<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Djingis Khan</i>
Okey tack, det var skönt att höra att mina pengar och min tid har varit väl investerade...

Att sy nya hosor var också bra...
Japp, hade tänkt kapa bältet, men hur mycket skulle vara lagom? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag är mer bekymrad över bredden.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Cothardier, vad är det för ngt? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tätsittande adliga plagg, oftast med knappar.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Väskan hade jag tänkt mig ngt i den här stilen:
http://www.liebaart.org/fotos/foto8.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har fått för mig att sådana väskor bara användes av rikare borgare, och bara de sista årtiondena av 1300-talet (och hela 1400-talet). Var det någon sorts soldat 1361 du ville gestalta? I så fall kanske det passar bättre med någon sorts pung.
De har hittat två pungar från 1300-talet på Helgeandsholmen. De ser ut att bestå av två fyrkanter av läder som är hopsydda på tre sidor. Längs den fjärde sidan är det hål där en läderrem är iträdd för att dra ihop pungen. Den ena pungen är 17*12 cm och den andra är 5,5*5,5 cm. (Beskrivningen kanske var rörig, men du får fråga eller låna boken om Helgeandsholmen om du vill veta mer.)
Kniven ska vara av samma typ som vid bockstensfyndet hade jag tänkt
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det låter bra.
Karin