1: Varför flytta veckan? Ja som du säger flyttar den på sig själv i tiden och man får kanske stå ut med att dela ön med människor som är där av helt andra orsaker ibland.
2: Jag är kanske inte den mest "korrekta" medeltidsmänniskan men jag bjuder mer än gärna på mig, faktiskt så önskar jag att man får göra det också, men på senare tid tycker jag det har blivit mindre och mindre av den varan - färre mundana människor som stoppar en på gatan och intresserat frågar "var köper man sådana kläder?" och som häpet utbrister "nääää???" när man säger att man syr dom själv.
Detta har bytts ut mot tonårsgäng som driver omkring och super hejdlöst och tittar med sura miner på folk i medeltidskläder i staden och jag är lite skeptiskt till att man kan få dessa grupperingar intresserade av den hobby jag bedriver.
Att man i tillägg till detta drar på sig öbornas och andras ögon då det är otroligt mycket våld, fylla och skadegörelse under medeltidsveckan tycker jag är bedrövligt. Jag är kanske ganska partisk men nog tror jag att det skulle vara mindre av en varan om det bara var medeltidsmänniskor på ön under veckan?
3: Marknaden har jag nog inte så mycket att invända mot faktiskt, tyckte den var riktigt gemytlig i år, så kan man ju alltid få den större
Jag har absolut inget mot de programpunkter som finns på schemat - vill man inte så besöker man ju inte det, så länge inte programpunkterna blir helt igenom mundana - då finns väl ingen anledning att ha dom på medeltidsveckan?
//Joakim