AHHHH! Tusen tack Karin jag har hört talas om via Armorari men glömt stavningen så jag ha rinte hittat sidan.
Nog ska man få en hel rustning för 15.000:- ? (Kanske inte från Collins, det vet jag inget om - hans priser)
Det ska nog inte vara några problem och som sagt här har ni en som helt givit upp tanken att göra själv och tänker köpa istället! *lol* Blir mkt hemslöjd ändå med kläder, skor och harnesk osv.
Fast ett alternativ skulle kunna vara att köpa endast ett nytt visir till min hemgjorda Bascinett kanske?
Men vad jag söker efter är rustning med lite knorr så att säga. Inte endast enklast möjliga fila och böj eller vad jag ska säga... därför jag vill köpa av någon som kan mer än jag och det är därför jag aldrig blir nöjd med vad jag gör själv.
En fråga till i sammanhanget; Vikta/rullade kanter som avslutning på plåten? Fanns det i skiftet 1300- och 1400-talet?
Vet inte om jag bör skämmas för det här? *lol* Men när jag var ca femton fick jag en bok av min mamma som heter Följ med till riddartiden. En ren barnbok med mkt faktafel men där finns en rustning i början av boken under rubriken rustningens utveckling och något i den stilen hade jag tänkt mig.
Igen TUSEN TACK för Collinslänken
Mvh
Björn