[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4688: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4690: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4692: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Historiska världars forum • Visa tråd - "Arnland"

"Arnland"

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Inläggav Karin » 20 december 2004, 18:44

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Håkan_Skara</i>

Nivån är sagt högt på medeltidsbyn, det behöver ni inte vara oroliga över.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det har du ju redan sagt. Kan du specificera mera? Jag vet att det oundvikligen måste bli kompromisser, men vad kompromissar ni på mer än betonggolv och toaletter. Framför allt, har ni förebilder för allt annat? Och i så fall vilket land och vilket år kommer förebilderna ifrån? Och då menar jag medeltida förebilder, inte vilka nutida vikingabyar ni har inspirerats av.

Jag tycker att kompromisser är bra, men det är viktigt att veta och vara tydlig med vilka kompromisser man gör och varför.

Karin
Karin

Inläggav Draktand » 21 december 2004, 00:12

Varför är det viktigt Karin?

Alltså jag hajjar inte vad som är viktigt med det.
Är det för att du ska kunna påvisa dina kunskaper och med det visa dig duktig inför andra?

Det fungerar så här Karin.
Att bygga nåt sånt här är en process där man hela tiden ställs inför val. Man måste välja och oftast är det dessutom nödvändigt att låta detta val styras av en budget.

Om man nu ska ta influenser från exempelvis 1250, Krakov; så kommer du att ha åsikter om att så där och så där såg det inte ut.
Men om det nu är så illa så kan man ju fråga sig om det inte vore bättre att flytta på Krakov så att man åtminståne får själva grunden rätt.

Svara på varför det är viktig att veta Karin. Med risk för att bli dum i mun så tycker jag frågan är omotiverad och barnslig.
Jag får väl ta det i sådan fall.

Jag har en nära kontakt med Håkan och tror mig veta att man siktar på 100 års historia så gott det går. Anno 1200 - 1300-talet närmare bestämt.
Av flera skäl men en av dem är att det var en stor blandning på folk vid den här tiden. Handelsmän reste och förde med sig saker genom länderna. Kyrkans makt var väl etablerad samt att pestens förfall bör varit stor vid denna tid.
Det kommer inte bli ett romantikens uppdiktade medeltid!
Man kommer ha ett utbildningscenter i centralhuset där föreläsare kommer kunna gästa parken. Barn samt vuxna kommer att kunna se på dokumentära filmer om hur det kunde ha gått till.
Som sagt, det viktigaste inslaget i parken är vad jag har förstått, upplevelsen och interaktion för gästerna.
Man kommer naturligtvis att se de klassiska maträtterna med medeltida antydningar men få storstadsinnevånare går loss på palt! He he he!

Jag hoppas att ni som följer den här tråden verkligen kan se möjligheterna i det här mastodontprojektet och ställa er frågan om vad ni har planerat för sommaren.
Vill ni jobba! Räkna med att få kompromissa på attribut och detaljer men lova att inte tumma på de sanna historierna.
Prata med Håkan personligen för han behöver folk till allt möjligt. Historiekunniga eller inte. Vi pratar om mängd här.
Jag har redan anmält mitt intresse till Håkan om att kunna bli allt i allo. Men man hoppas ju på att komma med i showerna för jag gillar att spela teater.

Var nu hiskeligt rädda om er där ute och Karin; jag vill dig inget illa men du har en framtoning här i tråden som gör att man vill ut och skrika i skogen.
Draktand

Inläggav Ny Björn » 21 december 2004, 00:42

Draktand

Låt Håkan svara på frågor som ställs till honom. Om Karin är intresserad av att höra vad Håkan har att säga så är det hennes forumsliga rätt - jag ser inte var du läser in otrevligheter i det.
Att ha högt ställda förväntningar är inte ett brott, inte heller att anpassa sin verksamhet till verkligheten. Nu tänker jag <i>inte</i> svara för Karin, det får hon göra själv, men frågan om förebilder är viktig - det finns allt för många "moden" i branchen som fortlever enligt parollen " de har det på ...... (fyll i valfri etablerad fornby) - då är det nog korrekt". Via t.ex. inspirerande rekonstruktionsteckningar i populärlitteratur kan de sedan leta sig in i den akademiska världen sas bakvägen och har plötsligt "funnits"... [:0]

/N B
Ny Björn

Inläggav Draktand » 21 december 2004, 02:40

Jag blir trött på det här.
"Forumslig rätt"??? Vad fasen är det?
Sen svarar du väl visst åt Karin i ditt inlägg?

Du har rätt i att man i många år har använt sig av andras felaktigheter.
Jag har sett det mesta och besökt det mesta av medeltidsmarknader i sverige sen 1998.
Det är förargligt men vi glider irån ett intressant ämne.
Att driva en park är och kommer alltid vara ett ekonomiskt intresse i alla avseenden. Ingen investerare vill förlora sina medel de har satsat. Det går inte driva företag på luftslott det vet alla, punkt!

Vet du Ny Björn.
Jag känner så här. Nu och bara nu finns chansen att rätta till allt det jäkelstyg som olika medeltidföreningar och riddargrupper framför allt har ställt till med.
Nu har vi möjlighet att sätta ner en fot, men i stället för att inse det så ska det käftas om vad som är historiskt korrekt eller inte. Kom igen nu för fasiken och kryp fram ur era vrår och visa vad ni kan.
Ni påstår ju att ni har en massa kunskap så kör på nu då! Nu har ni ju chansen att verkligen kunna göra nåt i stället för att bara sitta och gnälla över att "man inte hade tillgång till dom färgerna vid den tidsepoken!!!"
Kör på nu!!!!
Draktand

Inläggav Sara Lundström » 21 december 2004, 09:28

Draktand: ett tips när man kommer till ett nytt ställe med nya människor är att INTE börja sin kontakt med att skälla ut dessa människor för att ha fel attityd, oavsett om man tycker det eller ej. En bättre taktik är att först försöka förstå dessa människor, deras "kultur" och deras sätt att tänka och sedan fundera över om de är folk man har tillräckligt mycket gemensamt med. Om man sedan fortfarande inte gillar deras sätt att se på det gemensamma och man retar sig på deras sätt kanske de inte är människor man har något större utbyte av.

Oavsett vilket så får nog alla parter ut mer av diskussionen om man håller sig till sakfrågor och undviker värdeladdade uttalanden om folk så långt man kan.

Bara en tanke.
Sara Lundström

Inläggav Ny Björn » 21 december 2004, 09:41

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Draktand</i>

Jag blir trött på det här.
"Forumslig rätt"??? Vad fasen är det?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du skriver på HV:s skvallerforum - det vi sysslar med här är att diskutera återskapande - det vet du så skippa introt.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Sen svarar du väl visst åt Karin i ditt inlägg?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Där bet du i sten - jag svarar för mig själv och mina erfarenheter av vikingatidsinspirerad re-enactment samt arbete med förmedling av arkeologi på fornbyar och andra vikingatidsrelaterade platser.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Du har rätt i att man i många år har använt sig av andras felaktigheter.
Jag har sett det mesta och besökt det mesta av medeltidsmarknader i sverige sen 1998.
Det är förargligt men vi glider irån ett intressant ämne.
Att driva en park är och kommer alltid vara ett ekonomiskt intresse i alla avseenden. Ingen investerare vill förlora sina medel de har satsat. Det går inte driva företag på luftslott det vet alla, punkt!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nej, att informera sig om Håkans projekt som folk ändå gör i denna tråd kan knappast anses vara att glida ifrån ämnet<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Vet du Ny Björn.
Jag känner så här. Nu och bara nu finns chansen att rätta till allt det jäkelstyg som olika medeltidföreningar och riddargrupper framför allt har ställt till med.
Nu har vi möjlighet att sätta ner en fot, men i stället för att inse det så ska det käftas om vad som är historiskt korrekt eller inte. Kom igen nu för fasiken och kryp fram ur era vrår och visa vad ni kan.
Ni påstår ju att ni har en massa kunskap så kör på nu då! Nu har ni ju chansen att verkligen kunna göra nåt i stället för att bara sitta och gnälla över att "man inte hade tillgång till dom färgerna vid den tidsepoken!!!"
Kör på nu!!!!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag tror säkert att projektet kan komma att samla många kunniga entusiaster, men det är ur debatt som de bästa kompromisserna uppstår. Själv tror jag inte på att det skulle vara bara "nu" som det går att räta ut de klichéer som florerar - många här ägnar mycket tid åt den uppgiften, på museer, inom återskapande grupper och på fornbyanläggningar. Att det kommer ett medeltida tillskott är mycket bra - "min" period, sen järnålder, har fått dominera allt för länge. Mångfald och kvalité - där finns en liten ingång till klichédräpande.

Hälsar

/N B
Ny Björn

Inläggav Johan Käll » 21 december 2004, 10:06

Vi förstår att man kanske inte kan göra en nöjespark efter helt historiska förebilder (även om jag inte ser några större hinder för det). Det var därför vi var avvaktande till det hela till först. När ni sedan säger att det kommer vara hisitoriskt troligt så är det nog inte konstigt att man får stå till svars för det.

"..och bara nu finns chansen att rätta till allt det jäkelstyg som olika medeltidföreningar och riddargrupper framför allt har ställt till med.
Nu har vi möjlighet att sätta ner en fot, men i stället för att inse det så ska det käftas om vad som är historiskt korrekt eller inte"

Är det inte det som vi skulle rätta till? Vad är det annars för jäkelskap som de ställt till med som skall rätas till?

"Kom igen nu för fasiken och kryp fram ur era vrår och visa vad ni kan.

Det är ju precis det vi gör. Men det verkar som om du väljer att ta det som gnäll istället. Vilka färger som är vanliga är t.ex en av de kunskaper vi har. En annan kunskap skulle kunna vara att pesten inte kom till Sverige förns mitten av 1300-talet. det är kanske inte viktigt för er, men många här är högt utbildade innom ämnet och om någon säger sig vara seriös och inte ens har ork att slå upp en sådan sak i en historiebok från gymnasiet käns det som om någon skulle arrangera en fotbollsmatch i allsvenskan med pingisregler.
Johan Käll

Inläggav Arnaud Guillaume » 21 december 2004, 11:31

Det kan tilläggas att efter Berts uttalanden på ett möte om autenticitet vs publicism på museer för ett tag sen (ingen länk, fick det återberättat muntligt) har åtminstone jag inga större förhoppningar om nån högre standard. Han tyckte tydligen att det var strunt samma om nånting var korrekt eller inte, bara det drog publik (och detta var rekommendation till MUSEER!).

Men visst är det lätt att peka finger.

// Arnaud
Arnaud Guillaume

Inläggav Peter_Wrede » 21 december 2004, 15:54

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Draktand</i>

Och hur hade du tänkt att folk ska sätta ner foten på andra sätt än att påpeka vad som inte är historiskt korrekt?
Folk på forumet:"Vi vill ha en historiskt korrekt medeltidsby!"
Bertan: "Okej, hur ska den se ut+"
FpF: "Nja alltså, vi vill ju inte köfta om vad som är historiskt korrekt eller inte..."

För mig verkar det ganska lustigt.

För övrigt kan jag säga att jag hoppas att det blir så bra som möjligt, att Bert tar åt sig av vad vettigt folk säger och att byn blir lyckad. Får den bra resenscioner kanske jag tar mig en titt, annars förblir jag vid min läst- MTV! ;)
Peter_Wrede

Inläggav Draktand » 21 december 2004, 19:40

'Kay!

Då ska vi se. Många tyckanden om mina påståenden. Bra, det är liksom meningen.
Jag börjar med Johan Käll och pesten.
Du har helt rätt. Pesten gjorde sitt utbrott vid Kaffa 1346.
Ett sekel fel bara!
Om du kan färglära från 1200-1300-talet. Bra, hjälp Håkan med att skicka en färgkarta!

Till Sara:
Du har helt rätt Sara dock var det inta jag som öppnade den aggresiva delen i tråden. Det finner jag Karin vara orsak till genom att peka finger utan att ha den blekaste aning om intentionerna för parken.
Jag ska hålla tillbaka det tunga kavalleriet framgent!

Till Arnaud Guillaume:
Bra att veta är att Bert bara är en initierande faktor i parken.
Inte en styrande. Det är därför sådana som Håkan är inkopplade.

Till Ny Björn:
Vad jag menade med att komma från tråden tyckte jag var uppenbart.
Det handlar om en ny medeltidspark, punkt!

Sen svarade du visst för Karin genom att säga:

"Om Karin är intresserad av att höra vad Håkan har att säga så......"

Nog om det nu. I mina ögon onödigt käbbel!
Ang. debatten så håller jag med dig. Det ger mycket input och information men..... Någon måste agera moderator i debatten.
Det finns inget företag i världen som har lyckats processa en debatt utan stark ledning korrekt?
Detta finner jag vara en klassisk akademikerfälla.
Både jag och Håkan verkar vara av den andra sorten!? Att agera i stället för att diskutera i leda.
Mångfald är bra Ny Björn men det måste fattas beslut. Det är ingen utgrävning som pågår där man hela tiden upptäcker nya saker. Här finns det regler som även innefattar dig om intresse finns. Vi har ju svenska lagar som gör att vi inte får bygga publika byggnader på andra sätt än vad lagen säger. Tänker på luftkonditionering, brandsäkerhet och utrymningsmöjligheter.
Vad jag menar med att "nu" finns möjligheten att förändra är enkel.
När i Sverige har det satsas upp mot 50 miljoner på en upplevelsepark varav minst en tredjedel kommer att gå till medeltidsbyn och dess tornerspelsbana?
Om det inte är "nu". När ska det då bli av!? Jag har nog rätt i det här Ny Björn.

Slutligen till Peter_Wrede:
Genom att kontakta Håkan så kan du vara med på en resa du sent ska glömma. Det kan jag lova. Som sagt. Bert har väldigt lite med utformningen att göra men han tillhör investerarna. Det ligger i hans intresse att hans pengar skapar nya pengar. Håkan har mycket att säga till om i detta vilket är jättebra!

Så slutligen till en öppen fråga.
Om detta inte är rätt forum för för denna typ av projekt så kan man undra. Vilket forum är det rätta?
Jag önskar en god jul och ett gott nytt år till er alla och gör nu inga olagliga blot eller liknande! He he he!
Jag bjuder farväl och tackar för en intressant diskussion.
Vänligen.
/Draktand
Draktand

Inläggav olafR » 21 december 2004, 21:31

Detta Arnland är ett kommersiellt projekt, så jag finner det lite lustigt att när ni ber om gratishjälp och får det, så då passar inte svaren!

Jag tror mer på ett projekt liknande http://www.guedelon.com./ där skulle tom jag kunna jobba gratis ;)
olafR

Inläggav Tyr » 21 december 2004, 22:11

Nu börjar det likna något, jag trodde den där elden
som brinner var något slags ironi ända tills jag läste
"svaren" och "frågorna" i den här tråden.

Jag utmanar er på duell i borgen när den blir klar.
Men det ska vara riktiga svärd inga plastsvärd.
Sen kan vi ta frågesport på år 1147.

Tyr[:o)]
Tyr

Inläggav Ny Björn » 21 december 2004, 23:55

Till Ny Björn:
Vad jag menade med att komma från tråden tyckte jag var uppenbart.
Det handlar om en ny medeltidspark, punkt!

Sen svarade du visst för Karin genom att säga:

"Om Karin är intresserad av att höra vad Håkan har att säga så......"<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nej, det var en ren kommentar till att du, i allmänna ordalag som utan vidare får halva styrkan här på HV att se rött, skäller över frågor som inte är ställda till dig - nic:et "Draktand" och namnet "Håkan" påminner inte ens om varandra...<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Nog om det nu. I mina ögon onödigt käbbel!
Ang. debatten så håller jag med dig. Det ger mycket input och information men..... Någon måste agera moderator i debatten.
Det finns inget företag i världen som har lyckats processa en debatt utan stark ledning korrekt?
Detta finner jag vara en klassisk akademikerfälla.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Men för att tas på allvar bör en sådan ledare lyssna och ta in råd och tips från de som vet bättre än honom/henne. Den som inte gör det i den här branchen får snart en permanent clownstämpel på sig. Visst finns det klassiska exempel på att käbbel mellan experter raserat hela projekt - men utan sakunskap blir det snart "Bamseland" istället...<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Både jag och Håkan verkar vara av den andra sorten!? Att agera i stället för att diskutera i leda.
Mångfald är bra Ny Björn men det måste fattas beslut. Det är ingen utgrävning som pågår där man hela tiden upptäcker nya saker. Här finns det regler som även innefattar dig om intresse finns. Vi har ju svenska lagar som gör att vi inte får bygga publika byggnader på andra sätt än vad lagen säger. Tänker på luftkonditionering, brandsäkerhet och utrymningsmöjligheter.
Vad jag menar med att "nu" finns möjligheten att förändra är enkel.
När i Sverige har det satsas upp mot 50 miljoner på en upplevelsepark varav minst en tredjedel kommer att gå till medeltidsbyn och dess tornerspelsbana?
Om det inte är "nu". När ska det då bli av!? Jag har nog rätt i det här Ny Björn.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Det är det som flertalet talare här sökt få fram - med en rejäl budget kan man göra rätt från början. Alla här som arbetat med fornbyar vet att det är ytan som man får koncentrera sig på - "syns inte finns inte" blir något av ett mantra - men om ytan trots relativt enkla medel blir fel, då blir allt fel...
Så istället för att prata om sådant som alla vet måste finnas men som inte skall synas så är det till syvende och sist ren sakkunskap om medeltid ni behöver - ytan, inte fundamenten. Är det något man kan hitta här så är det sakunskap - om man frågar på rätt sätt vill säga... [;)]<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Så slutligen till en öppen fråga.
Om detta inte är rätt forum för för denna typ av projekt så kan man undra. Vilket forum är det rätta?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Som sagt var: detta är ett forum för återskapande - men även ett debatt- och kritikforum. Kritik må vara tvådelad och inte alltid positiv, men den syftar till samma sak - att ge ökad förståelse och kunskap.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag önskar en god jul och ett gott nytt år till er alla och gör nu inga olagliga blot eller liknande! He he he!
Jag bjuder farväl och tackar för en intressant diskussion.
Vänligen.
/Draktand<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tack det samma!

/N B
Ny Björn

Inläggav eskimonika » 22 december 2004, 08:58

Kära Draktand:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">"Forumslig rätt"??? Vad fasen är det?
Det är naturligtvis det som ryms inom forumets regler och som moderatorerna inte opponerar sig mot. Och här kommer vi till en annan sak jag reagerar på i dina inlägg:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Någon måste agera moderator i debatten.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag tycker att du verkar ha missat att du är på ett forum som drivs av någon annan, med någon annans regler. I mina ögon ser Karins frågor ut som helt ärligt historiskt intresse, och jag tycker att du är väldigt oförskämd mot henne, rentav elak. Du behöver inte ta det personligt när folk säger att de är trötta på dåliga medeltidsarrangemang och rekonstruktioner, det är bara ett sätt att förklara varför alla är så skeptiska. Att du dessutom skryter med att du känner Håkan personligen och att ni kan ge alla jobb blir väldigt dålig reklam för det här projektet. Du/ni måste lägga ner lite mer jobb på att övertyga folk på ett trevligt sätt innan alla kan bli lika entusiastiska.
Om jag nu bara gör allt värre med det här (det är verkligen inte meningen) så var så goda och radera, ni som kan.[:)]
Och God Jul, ni som firar jul! Eh, och god annan högtid, ni som firar andra högtider (när är Chanukah nu igen?)!
eskimonika

Inläggav Draktand » 22 december 2004, 09:48

Jaha!
Hej igen då!

Jag kände att jag var tvungen att svara på detta.
Jag har redan bett Karin om ursäkt i förhand om mina uttalanden kan uppfattats som elaka.
Tro mig det var aldrig mitt syfte.

Jag tror dock att väldigt få människor på jorden har den unika förmågan att helt konstruktivt utan påverkan av egna värderingar och moraliska aspekter samt erfarenheter, kan kritisera andras åsikter.
Jag tycker att det är viktigt med personliga värderingar i kritik. Det gör kritiken ärlig och inte stöpt i en form.

Jag kan erkänna att jag inte är en lätt person att umgås med just på grund av min burdusa läggning. Men oftast är ärlighet och det raka svaret det som i slutändan alltid önskas från de flesta.

Egentligen så bryr jag mig inte så mycket om hur mina påståenden tolkas av andra. Där emot ger det mig en chans att kunna pressa fram det mesta av vad som sägs. Att våga dra saker till sin spets bekräftar ju bara kunnandet hos den utsatta inte sant?

Man ser detta klart och tydligt i den här tråden.
Och man ser dessutom hur viktigt det är med tidigare kännedom om en person för att ens värderingar av vad som sägs, verkligen ska kunna tolkas rätt.

Exempelvis som nu i det sista inlägget av Eskimonika.
Där hon i stället för att förstå hela inlägget jag skrev, mycket lätt drog ut en liten bit av det och tolkade på sitt egna sätt.

Jag skrev att någon måste agera moderator i debatten.
Jag syftade på debatt som koncept och inte endast den som rör sig i den här tråden.

Jag har inte haft för avsikt att skryta med någonting i den här tråden. Om man har lite hjärna så passar man sig för det när man vistas bland akademiker. De är oftast svårflörtade över mindre intellektuella ting så som bekantskaper.
Om nu så hade varit fallet att det hade varit rent skryt. Hur kan det skapa dålig reklam????????????????????
Jag kan förstå att det är svårt att tro på men jag vet att Håkan har stora planer som kommer att kräva mycket folk. Inte alla men väldigt många.

Du har rätt i det faktum att det endast med ord är oerhört svårt att beskriva entusiasm som känsla.
Dom som vågar ta tag i det här och medverka i projektet kommer med all säkerhet få chansen att känna på den i alla fall vilket ju är positivt.

Nu hoppas jag innerligen att jag lyckats rätta till en del av de klaver andra känt att jag har trampat i.
Vill ju som ni, tycka, känna, tänka och reagera!
Tro mig ingen skada skedd här i alla fall. Jag har bara haft roligt i "debatten". He he!

Det är inte gratisjobb á la Troja television vi pratar om här.
Se nu till att tjäna lite kosing på era kunskaper också!

Var rädda om er!
Draktand

FöregåendeNästa

Återgå till Diverse skvaller