<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tommy</i>
tack för ett härligt forum =) men jag blev tvungen o säga något i denna topic håller mig tyst i hörnet annars.... vikingarna tatuerade sig inte hej vilt. presic som i många andra kulturer var man tvungen att förtjäna sig av en tatuering man skulle ha utmärkt sig inom något... nu är ju inte jag någon expert men om ni ska tatuera er se till att den har anknytning till erat liv eller någon händelse sen om ni väljer och göra den i vikinga stuk är det ju upp till er tack o hej
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Tommy!
Problemet som jag ser det är att vi i vår tid inte vet något om vikingar och deras tatueringsvanor. Det finns helt enkelt inte något som berättar om varför eller hur eller när man tatuerade sin kropp. Därför brukar jag dra öronen åt mig när jag hör om folk som tatuerar sig för att "det gjorde minsann vikingen när han hade gjort ditten eller datten". Vi vet helt enkelt ingenting om det och därför så blir det vikingevurmeri av rätt mycket inom tatueringsvängen, lite som indianer och drakar. Jag brukar rekommendera att man väljer sitt motiv för att det är vackert men är försiktig att symbolladda det för sig själv eller för andra.
Och ja, jag tycker gripdjur hade varit toppen till en halfsleeve.