Jag känner mig lite kluven inför det här, jag.
På minussidan verkar det kommersiellt så det förslår, och det verkar då rakt inte vara något högnivåevenemang. En viss tveksamhet infinner sig också när de inblandade verkar stå och skrika <font size="4"><b>AAAAARRRRRNNNNN!!!!! </b></font id="size4">(Dock tror jag inte Bert är inblandad – men det skall snarast bokföras på plussidan...)
På plussidan är det, som flera påpekat glest mellan medeltidsarrangemangen på hösten och särskilt i Västra Sverige. Enbart det ger evenemanget poäng. Somligt i programmet ser inte särskilt lovande ut, men annat skulle faktiskt kunna vara bra! Att man åtminstone gör försök att ta vara på den medeltidshistoria som det dräller av i Västergötland är också bra.
Det här är säkert ett evenemang med, för att använda en förskönande omskrivning, ”stor förbättringspotential”. Låt oss bara hoppas att arrangörerna får den hjälpen och att inte alla som skulle kunna ge den hjälpen bara spottar på evenemanget.
Vad beträffar att åka dit uttrycker Eva det rätt bra:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Om det inte vore för att vi har vårt årliga evenemang, Ragnhildscollegiet, då hade jag nog åkt till Skara. För jag gillar att klä ut (upp) mig och träffa folk.
Eva
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Ibland <i>måste</i> ambitionsnivån kanske inte vara högre än så?
Mitt råd till Karolina är: Åk dit och se vad det går för! Skara är trevligt i vilket fall som helst, och vad jag förstod skulle programmet innehålla en medeltida stadsvandring. Bara den kan vara värd en resa. (Blev lite sugen själv, faktiskt.)
Lasse C