av Oktavia » 7 april 2008, 22:44
Jo, visst känns det som att alla de seriösa grupperna har dragit en djup suck och helt enkelt gett upp?
Självklart skulle det bli bättre om alla välklädda åkte dit och verkligen återerövrade veckan.
De mundana människorna är inte problemet tycker jag, turister måste ju få vara där som sig själva och strosa runt och förundras med kamera på magen och en glass i truten som de alltid gjort, det är just de utspökade glinen som härjar runt på medeltidsveckan i de mest fasansfulla kreationer ungefär lika historiska som bävernylonoveraller, med två huvudsyften med sin ö-vistelse, att få i sig så mycket sprit som möjligt, och att byta så mycket könssjukdomar som möjligt, som är så jäkla irriterande, och som fått en att liksom ge upp hoppet.
Att knata fram genom en kräkdoftande pubertal orgieplats känns hopplöst.
Och kanske är det jag som inbillar mig bara, men förr satt jag och mina vänner och ringade in allt i det aktuella årets program som man ville se, och det var mycket, man hann oftast inte med allt, och på senare år har man till och med strövat planlöst runt och funderat på att fara hem tidigare.
Jag vet inte vad som vore bättre än att alla bara lade sig i lite mer.
Maten, musiken, marknaden och intressanta föreläsningar är det som intresserar mig.
Bort med slemmiga kebabstånd, kristalltanter och batiktyger från marknaden, mer musik på gator och torg istället för några få dyra konserter, och mer föreläsningar och andra påhitt, tar man bort någon trist tradition finns det kanske något nytt man får hitta på istället för att låta det bli ett tomrum.
Och ja, viktigt, in med med fina präktiga läger runt stan, det finns inget som är så tjusigt och stämmningsfullt som en tidsenlig lägerplats.
Och kanske mer vakter skulle kunna få ett stopp på det hejdlösa svineri som man snubblar över på kvällspromenaden?
(och för att inte ovanstående läger skall bli bränt, stulet och vandaliserat av otäckingar)
Låter ju trist och läskigt men vad annars?
Att sitta vid en eld i natten och sippa på nåt starkt kan ju också vara trevligt och inte alls störande...man kan ju inte förbjuda folk saker och ting heller så där hux flux.
*sliter mitt hår* Svårt!
Jag är så trött att jag knappt ser vad jag skriver nu, jag får svamla vidare imorgon.