Det måste ju på något sätt finnas ideer och annat om vad som skulle kunna göras.
Det har kommit flera bra konstruktiva förslag, men nu känns det bara som att det handlar om ekonomi istället för att faktiskt försöka tillsammans kläcka något som kanske tom skulle vara hållbart.
Jag är varken utbildad inom pedagogik, historia och kan inte direkt några hantverk.
Sy, det kan jag, ska ge mig i kasst med min egen wisbyplata men thats about it.
Men det jag kan, det är att tala för mig, att faktiskt brinna för historieintresset som jag burit med mig som barnsben.
Att ni få komma in i den här sfären av att levandegörande av historia, det är för mig i princip just nu det bästa.
Jag gillar också att få visa upp det jag gjort, och sen också bombaderas med frågor av olika personer i olika åldrar, och förklara vad och varför jag gör det.
Skulle jag kunna få en tältplats, mat och ved fixad och kanske någon liten morot i fråga om lägre pris på något annat under MTV, då skulle jag åka dit varje år utan problem.
Men varför är det en nackdel om etablerade grupper inte dyker upp?
Lite är det väl, för jag personligen skulle gärna se och träffa medlemmar där, för de kommer kuna ge mig ett ordentligt utbyte iom de hållit på så länge.
Men rent för de som besöker isf ett läger ala purjo 1300, de ser väl ingen skillnad ändå på en etablerad grupp som kanske några med gemensamma nämnaren 1300-talet.
Då isf ser jag det som en möjlighet för de icke etablerade att skina och visa att minsann man är lika bra.
(nu anklagar jag ingen om elitism eller " vi är så mycket bättre än er" mentalitet, utan menar bara att det är lättare isf att få synas och kanske få ett namn)
"Historien är min spegel"
Jimi Marklund