Nya kniven...

Detta forum är till för diskussion kring historiska vapen, och deras tillverkning.

Inläggav Vendel » 15 februari 2009, 23:12

Snyggt!

Plötsligt kan alla smida. Vad hände?
Vendel

Inläggav Jimmy Hoffa » 16 februari 2009, 08:26

Det är väl herr Hejdström som hände, haha. Är min fösta kniv jag gör och det underlättar ju när man är i verkstaden tillsammans med den mannen som har många goda råd och ställer upp på områden man inte behärskar själv. En stor drivkraft att försöka själv är ju också en ekonomisk fråga samt tillgång på vettiga knivar att köpa. Det ju alltid är kul att ha sakar som inte finns i för många exemplar.

Men får såklart tacka för de fina orden.
Jimmy Hoffa

Inläggav Frej » 16 februari 2009, 10:25

Håller med föregående de ser skitbra ut båda två!
Jättebra att folk gör sina egna vapen och annan utrustning också, för helheten blir ännu mer trovärdig så.
Frej

Inläggav Eric Hejdström » 16 februari 2009, 12:15

Får tacka för berömmet! Har faktiskt inte smitt många knivar alls men man måste ju börja någon stans... Fick ju faktiskt klart min andra här om dagen också. Här kommer lite foton på den också, jag var bara lat och orkade inte göra det direkt. Underst en bild på min och frugans tillsammans. Självklart är min större...

Bild
Eric Hejdström

Föregående

Återgå till Vapen