På jakt efter intressant praktikplats. Hjälp mä!

Här diskuteras förutsättningar kring vår hobby.

På jakt efter intressant praktikplats. Hjälp mä!

Inläggav Nymla » 25 september 2012, 10:21

Hejsan!
Var inte säker på var jag skulle posta detta så det hamnade här.
Saken är som så att jag just nu studerar på LTU i Skellefteå där jag läser andra året till attributmakare.
Snart (november) så kommer vi ha en praktikperiod och det jag tänkte att jag kunde få hjälp med här är tips på ställen där jag skulle kunna praktisera!
Skulle vara så otroligt tacksam om ni kunde komma med lite förslag som jag kanske inte tänkt på.

Det är så att i praktiken i 1an så var jag på Effektstudion i Stockholm och där blev det mycket tekniska uppgifter med nya material och göra gjutformar, latex, silikon, glasfiber, effektsmink, animatronics osv. Nu är jag sedan förut även mycket intresserad av hantverk av alla dess slag, gärna historiskt, och skulle vilja komma mer åt det hållet den här gången.

Så jag funderar på teatrar, museum, kostymavdelningar och liknande. Men då gäller det ju att de har något roligt på gång just då.
Men det finns säkert mer ställen som jag inte tänkt på eller inte vet om, och även tips på teatrar osv tas gärna emot.
Det kan vara vad som helst som är mer åt hantverkshållet än effektsminks-hållet.
Så, snälla, släng tips på mig! :D

Tack på förhand :)
Caroline
Nymla
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 september 2012, 10:11
Ort: Sweden

Inläggav Edvin » 25 september 2012, 12:45

Kolla med Oskar kanske?

http://www.maskmakare.se/

---------------------------------------
<b>Audhumbla Hantverk</b>
http://www.facebook.com/Audhumbla.se
---------------------------------------
Edvin
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:36
Ort: Sweden


Återgå till Om historiskt återskapande



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net
cron