Mia - Wobbeke

Här presenteras grupper och personer verksamma på forumet.

Mia - Wobbeke

Inläggav Wobbeke » 24 oktober 2003, 13:05

Hejsan Fox!!
Bakom namnet Wobbeke döljer sig jag. Jag heter Mia Ågren, bor utanför Göteborg, på en ö, och är hängiven medlem av Nylöse. Jag utvecklade mitt intresse för medeltid nu i sommras i Visby. Av en ren tur, nästan, hamnade jag i Nordrike där jag fick reda på att jag visst var med i en medeltidsförening. Har alltid älskat att springa runt och fantisera att man e "förr i tiden" och nu fattade jag att här är alla lika galna och här kan man springa runt och "leka" ofta och dessutom med andra människor som också leker. *ler* jag började sy och det visade sig att det älskade jag. Jag började fäktas med svärd och det visade sig att det gikllade jag skitmycket!

Fäktas gör jag bäde med svärd och värja. jag fäktas i Göteborgs historiska fäktskola där det bara finns vapengalna människor så jag trivs*ler*.

japp, jag längtar redan till nästa gång jag ska medeltida.

förövrig gillar jag musik, sjunger och har köpte en enhandsflöjt och en sälgfjölt och övar för fullt.

Det bästa och viktigaste i mitt liv är min relation med Gud och när jag e redit trött på skolan flyr jag till fina platser där jag kan titta på hur världen ser ut=

HAVET!!

ha det gött och ta hand om er!!!

/Mia Ågren

Wobbeke Från Ljus
Wobbeke

Inläggav Towanda » 25 oktober 2003, 16:08

Hejsan Mia!

Måste skicka en hälsning från en annan nybliven nylösing ( undertecknad... ). Det är så mycket nutida som kräver min uppmärksamhet just nu, men det ska sannerligen bli trevligt när jag kommer mej iväg på en sammankomst igen :)
Ha det så bra!
Lena ( Gertrud )
Towanda

Inläggav Wobbeke » 25 oktober 2003, 17:44

Lena-
ska du fara till mårtensfest? nu på måndag e det nylösemöte hos björn om jag inte minns fel och om du vill ha skjuts till skåne kanske du kan hitta folk där som kommer köra..
nylösemötena e väldigt trevliga...
ha det gött
kul att du skrev
//Mia
Wobbeke

Inläggav Sara Lundström » 25 oktober 2003, 21:14

Lena: vilket sammanträffande! Jag tänkte på dig idag och hoppades du inte blivit avskräckt av alla våra "besserwisser"-tips på Ragnhilds. Kul att se att så inte var fallet!

/Jehane
Sara Lundström

Inläggav Towanda » 26 oktober 2003, 20:21

Mia: Jag ska kolla efter när det är mårtenfest, det är ju tiden som kan vara lite trixigt att få tillräckligt av =/ Och mötet i morgon, det går inte, jobbar ett grymt schema hela veckan... Har ju blivit fast blodsugare-slav nu ( läses: labass på blodcentralen..)[}:)]

Sara: KUL att höra ifån dej[8D] Jag är så evigt tacksam för alla goda råd, även om mitt minne inte alltid är det bästa, så du får fortsätta att nöta in dem vid tillfälle *skrattar* Och du! Jag har upptäckt att den där nigningen är precis samma som ett "utfall", om man tränar på gym, bara något graciösare och utan hantlar. Ser fram emot att träffa dej igen, du fantastiska människa (smöra smöra). Hur går det i norrland, har du hittat något dammigt bibliotek som behöver din omsorg?

// Gertrud
Towanda

Återgå till Grupper och personer