<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Admin</i>
Vad gäller HV-forumet så kan det, som du ser, behandla vad som helst, nästan. Du pratar t ex just nu om museers uppdrag i allmänhet, och SHMs i synnerhet, vilket har väldigt lite med Historiskt relaterade ämnen att göra... (du kanske inte borde skriva om det här ämnet alls

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Truer du ham med sensur fordi han er kritisk mot måten HM løser sitt oppdrag på, noe som i aller høyeste grad burde være relevant for HM? Det kan virke slik. HV-forumet er et utmerket tiltak fra HM, hipp hurra for det, men skal det gi noe fritak fra berettiget kritikk på et annen punkt?
Jeg kan ikke si noe annet enn at Expressen-artikkelen nærmest er som et propagandaskrift for Bergs ideer. Hans kritikere har ikke alltid vært fullstendig objektive heller, men å kalle den overnevnte artikkelen nyansert er som å kalle Fox News en venstrevridd TV-kanal.
Dog graver Berg og hans hagiograf Arndtzén sin egen grav. Jeg må nesten sitere:
"Där proffsen alltid riskerar att förlora sig i knappologi, är konstnärens fråga till fornlämningarna i regel samma som lekmannens: vad säger detta om mig, och mitt liv?"
Javel. Så i noe som ikke kan beskrives som noe annet enn en bunnløs arroganse har kunstneren og personen som ansatte ham funnet ut at kunstnerens <i>personlige</i> og subjektive oppfatning av fornminner er mer relevant for publikum enn en mer objektiv slutning (kanskje fra arkeologer eller historikere) som lekmannen selv kan slutte sine personlige oppfatninger av.
Om dette er Bergs holdning trenger han ingen Hildebrandt for å grave sin egen grav - han klarer det utmerket godt selv.
EF