<b>Karin:</b> Du har helt rätt angående mitt uttalande. Hade tydligen glömt bort vad jag tänkte då. Verkar som jag lyckats förvirra mig själv på nåt sätt. Är visst lite tankspridd nu för tiden.
Tänkte nog på detta som du skrev:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">I någon norsk källa från början av 1300-talet står det att den inte är fint att visa linnekläderna. Du bör alltså inte gå på stan utan yllekjortel.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det var nog inte menat att motbevisa ditt påstående eller så, utan jag tänkte kanske att eftersom du kände till ovanstående så kanske du kunde förklara klädnadsordningen på bilden (hoppades jag). Beklagar mitt logiska tankefel [:I].
Ang skorna: Aha. Då tror jag att jag fattar.
Ash, synd att de inte har kvar det tyget på IKEA. Jaja, det var ju ett tag sedan det inlägget skrevs, så..
<b>Vix Hq:</b> Hmm... läste just i ett par böcker som min mor hade plockat fram. Hon har väldigt gröna fingrar och således många böcker om trädgårdar & växter. Allt jag kunde se var att lök ger gul eller brun färg (beroende på betmedel) men inte direkt grönt. I överlag verkar det som om en stor majoritet av växtfärgerna ger nyanser i den gula delen av spektrumet, verkar vara default med gult [:)]. Om man inte har järngryta kanske man kan lägga i nåt järnföremål istället (Är ju lättare att få tag på än järnsulfat (=järnvitriol)). Hmm.. kanske kan experimentera lite. Sen har jag läst att fläderblomsblad ger grön färg. Inte lika lätt att få tag på dock. Rödlök ska jag nog oxå prova. Får nog köra olika testomgångar parallellt.