Hantverkshelg i Linköping

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Inläggav Arild Krake » 12 mars 2003, 22:45

Nu har du chansen att lära dig att tillverka de där extra detaljerna som gör alla andra gröna av avund!

Vill inte du också ha läckra, klapprande patinor eller en blänkande rad av tennknappar? Verkar alla andra ha moderiktiga flätade strumpeband under kjorteln? Nu kan du under en helg själv skapa de rätta detaljerna!

Mellan den 1:a och 4:e maj kommer Medeltidsföreningen Liunga Kauping att anordna en hantverkshelg för intresserade. Det kommer att finnas kurser med olika hantverk som man kan prova på. De flesta kurserna kommer att vara halvdagskurser. Kurserna kommer att hållas i Hemslöjdens lokaler vid en fin innergård i centrala Linköping. Lokalerna är inredda för hantverk och det finns gott om redskap för den som vill hantverka lite själv på kvällarna. Några av de kurser som är bestämda är medeltida matlagning, gör dina egna patinor, fläta strumpeband och gjutning av tennknappar.

Dessvärre finns det inga övernattningsmöjligheter på Hemslöjdsgården, men för den som vill kan vi ordna golvplatser i en närbelägen skola för 30:- per natt. Annars finns det både hotell och STF:s vandrarhem i närheten. Frukostar, middagar och kvällsmat ingår i priset. På lördagskvällen så kommer det att bli en medeltida bankett, där man förväntas ha på sig medeltida kläder och tallrik, sked och bägare (har du inga så hör av dig så kan vi nog låna ut).

Evenemanget kommer att kosta 280:- per deltagare, plus självkostnadspris för varje kurs. Den som håller en kurs får naturligtvis reducerat pris.

Detta är bara en första inbjudan. En slutgiltig kommer så fort vi är klara med alla kurser.
För ytterligare information eller om du vill hålla i en kurs:
Kontakta Ludvig Gustafsson eller Karin Sörensen
på telefonnummer 013-14 12 94.
Vi kan även nås på "Anund1 snabel-a Hotmail com"

Ytterligare information kommer att finnas på www.rafen.net/hantverk
Arild Krake

Inläggav Halvor » 19 mars 2003, 17:24

Hmmm...

Linken du la ut var död. Sikker på at det er riktig adresse?

Halvor
Halvor

Inläggav Karin » 20 mars 2003, 21:49

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Halvor</i>

Hmmm...

Linken du la ut var död. Sikker på at det er riktig adresse?

Halvor

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

"mer information kommer att finnas..." står det. Vi har inte lagt ut information där än. Men det kommer snart. Om du vill kan jag tala om när det finns något att läsa.

Karin
Karin

Inläggav Karin » 31 mars 2003, 22:08

Nu är hela inbjudan ute på http://www.rafen.net/hantverk/

Karin
Karin

Inläggav Arild Krake » 22 april 2003, 22:42

Vissa kurser håller på att bli fullsatta. Så anmäl er snart om ni vill komma med på de kurser ni helst vill gå på.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Arild Krake » 5 maj 2003, 06:08

Jag vill tacka alla som var med på Hantverkshelgen. Ett särskilt tack går till dem som hjälpt till att jobba så att helgen blev så bra.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Lasse C » 5 maj 2003, 10:59

Instämmer helhjärtat i Arilds tack till dem som jobbade med och deltog i hantverkshelgen!
Det var ett bra tag sedan jag hade så trevligt, både i och utanför medeltidssammanhang! [:D]

Lasse C
Lasse C

Inläggav Martina » 5 maj 2003, 11:17

Ni som inte var med; ni har verkligen missat något!!! Har inte haft så roligt på jättelänge! Känner numera en massa nytt roligt folk, kan knyta huvudduken rätt, har ett par nya patinor... Dessutom hann jag också med att göra Linköping (dvs Hemslöjden och köpa garn) samt fick en massa god mat!

Stor eloge till arrangörerna!

/Martina
Martina

Inläggav Ingrid Storrø » 5 maj 2003, 11:21

Ååååå, jeg er misunnelig! Kan dere ikke legge sånt litt nærmere Norge neste gang... ;)
Ingrid Storrø

Inläggav Angus Maciomhair » 5 maj 2003, 20:02

Här kommer ännu ett tack från en mycket nöjd deltagare. Kurserna var genomgående bra och väldigt givande, maten var varierad och mycket vällagad. Till nästa gång blir jag förhoppningsvis inte ensam Stochumare. Tack till alla som jobbade, ni som höll kurser och alla andra härliga deltagare.

Ha det...
/Angus aka Håkan, som lärde sig en hel del och inte har vägt sig sedan hemkomsten.
Angus Maciomhair

Inläggav Martina » 5 maj 2003, 21:13

Jaså det är du som är du! Hej![:)] Ytterligare en forummänniska jag träffat i verkligheten då!

MVH

Martina
Martina

Inläggav Charlotta » 6 maj 2003, 15:34

Jag tyckte det var roligt att deltagarna på hantverkshelgen var i så olika åldrar, och att alla verkade ha så trevligt. Själv hade jag också trevligt och lärde mig jättemycket! Tack till alla som var där.
/Charlotta
Charlotta

Inläggav Arild Krake » 30 mars 2004, 09:59

Om ni vill fortsätta att sammla på smek/öknamn som man kan få för att man håller på med denna hobby så rekomenderar jag att en ny tråd startas där denna diskution passar bättre.

Ludvig
Arild Krake

Återgå till Evenemang