av Vix Hq » 9 augusti 2005, 13:34
Jag har aldrig varit på Hornbore Ting förut och jag var positivt överraskad - trots vädret när jag var där på lördagen [;)]. Efter besvikelsen över marknaden i Kongahälla i år var det trevligt att se vilken hög kvalitet marknaden höll på Hornbore! I princip inget krimskrams alls, i alla fall inget som störde nämnvärt. Jag kom hem med (ytterligare) en slända, ett skärp och ett litet karneolhänge - skulle nog handlat mer om jag haft råd och sysslat mer med vikingatid. Mycket folk i dräkter och alla stånden och tälten gav en trevlig atmosfär, även om placeringen på ett gravfält gav arkeologen inom mig lite skrämselhicka. Det var allt några som grävt lite för att få ned tältpinnar i jorden... [;)] Skådespelet såg jag inte, för då satt jag i ett tält och väntade på att regnet skulle sluta, vilket det inte gjorde...
Man kan väl säga att jag fått blodad tand och kommer definitivt återkomma, även om det var lite plågsamt att sitta i fuktiga yllekläder på tåget tillbaka till Gbg tillsammans med alla fulla tonåringar på väg till Göteborgskalaset... Men jag antar att det är min ålder som tar ut sin rätt [;)]!
/Vix, tillfällig veckoslutsviking.