Dick Harrison sommarpratar idag

Detta forum är för annonserande av evenemang och diskussion kring evenemang.

Dick Harrison sommarpratar idag

Inläggav Eva Andersson » 1 juli 2003, 09:33

Hej!
Skulle bara tala om för dem som missat det att Dick Harrison är dagens sommarpratare i P1 klockan 13.05 (eller 23.07). Det blir en del medeltidsmusik och en del 80-talshårdrock vet jag (och det passar ju en del av oss). Dessutom kommer han nog att prata om 1200-talet.

Eva
Eva Andersson

Inläggav Joakim K » 1 juli 2003, 09:53

Tack för att man kan lyssna på radio via internet [:D]
Joakim K

Inläggav Arnaud Guillaume » 1 juli 2003, 14:27

Om man hade haft pyttemjuks OS vill säga [xx(]
Arnaud Guillaume

Inläggav BadMotorFinger » 1 juli 2003, 14:37

Tack för tipset, det var bra sommarprat [:)] Tur att man har ett jobb där man kan lyssna på radio hela dagarna [:D]
BadMotorFinger

Inläggav thebastard » 1 juli 2003, 17:17

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by BadMotorFinger</i>

Tack för tipset, det var bra sommarprat [:)] Tur att man har ett jobb där man kan lyssna på radio hela dagarna [:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Instämmer till fulla men med följande ändring: Tur att man har ett "jobb" där man kan sy vikingakläder och lyssna på radio hela dagarna :)
thebastard

Inläggav Angus Maciomhair » 2 juli 2003, 02:35

Naturligtvis lyckades jag med konststycket att missa kvällsreprisen pga att jag satt med näsan för djupt i en bok, och inte fungerade det att ladda hem ljudfilen från SR heller [:(!]
/Angus, purken
Angus Maciomhair

Inläggav Arild Krake » 2 juli 2003, 09:15

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Angus Maciomhair</i>

Naturligtvis lyckades jag med konststycket att missa kvällsreprisen pga att jag satt med näsan för djupt i en bok, och inte fungerade det att ladda hem ljudfilen från SR heller [:(!]
/Angus, purken

Det tar någon timma efterr sändning innan de lägger ut filen. Försök igen för programmet var bra.

Ludvig
Arild Krake

Inläggav Angus Maciomhair » 2 juli 2003, 13:45

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Arild Krake</i>
Det tar någon timma efterr sändning innan de lägger ut filen. Försök igen för programmet var bra.

Ludvig

Jag kan inte ladda ner något av de gamla programmen alls, har försökt med de flesta gamla. Allt som händer är att jag får en minimal fil på ca 55 byte. Ska höra av mig till SR.
/Angus
Angus Maciomhair

Inläggav thebastard » 2 juli 2003, 13:47

Är det inte så att man måste lyssna på filerna online?
thebastard

Inläggav cizzi » 2 juli 2003, 14:07

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by thebastard</i>

Är det inte så att man måste lyssna på filerna online?

Jo, det måste man.
cizzi

Inläggav Tor » 2 juli 2003, 21:30

Är det bara jag som tyckte att Harrison försökte upphäva sig själv lite väl mycket?

Att klanka ner på hans pappa / förra bostads område / lärare och framförallt: Hans nuvarande arbetskamrater samtidigt som han upphäver sig själv är inte det sätt som jag anser är det bästa för att berätta om sig. Det visar snarare vilken sorts person man är...

/Tor
Tor

Inläggav Sara Lundström » 2 juli 2003, 22:22

Jag tycker det var modigt. Självutlämnande. Dicks diss av skola och skol"kamrater" tror jag många av oss här kan känna igen oss i. Och att säga sådant om vetenskapsetablissemanget är rent självmord. Som han själv sa: Han kan bara säga sådant eftersom han redan är professor. Mina små öron fladdrade.

Det enda jag vill anmärka på var vissa delar av musikvalet. Jag menar... Whitesnake???[xx(]
Sara Lundström

Inläggav thebastard » 2 juli 2003, 22:38

Whitesnake va det iof inte han som valde utan hans sambo... men jag tyckte det va ett bra val... nostalgi :)
thebastard

Inläggav Angus Maciomhair » 2 juli 2003, 22:42

Vad är det för fel på Whitesnake nu då? [;)]
/Angus, som fortfarande trippar på den 80-talsnostalgi Arild startade 1:a april.
Angus Maciomhair

Inläggav Vix Hq » 2 juli 2003, 22:48

Håller med Sara här, i synnerhet om den akademiska världen. Om Harrisons arbetskamrater reagerade som en del (märk väl; en <i>del</i>) akademiker gör när popularisering av vetenskap och universitetets tredje uppgift kommer på tal, så kan jag gissa att det han sa om dem i programmet var det rena rama komplimangerna i jämförelse med vad de <i>kan </i>ha sagt till honom. Vilket jag självklart inte vet någon om, men jag kan gissa. Ska man tala om skriande orättvisor så finns det inget bättre ställe att söka efter dem än i universitetsvärlden. Slicka uppåt och sparka nedåt och gud nåde dig om du inte skriver om <i>rätt </i>ämne på rätt vis! Sedan kan man visserligen fundera på lämpligheten att hänga ut folk i nationell radio, men herr Harrisson kan nog stå för vad han säger utan problem.

Nåja, jag tyckte det var stark av honom att säga det han sa i alla fall (även om han mycket riktigt inte har något att förlora) -- jag skulle aldrig vara så frispråkig själv, eftersom jag inte vill sabotera eventuella framtida chanser att komma in på forskarutbildningen...

Men han spelade ju Falsobordone, ju! [:)]
/Vix.
Vix Hq

Nästa

Återgå till Evenemang