<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ny Björn</i>
Artikelförfattarinnan Ingelman-Sundberg är du och syster med Lena Holmquist - infon kommer alltså direkt från grävledaren. Vad det gäller rustning så rör det sig om 1 plåt, snarast från ett fjällpansar om jag inte minns fel, men jag skall fråga Lena vid tillfälle. Eftersom dammet knappt hunnit lägga sig i de makedonska schakten så lär det ta ett tag innan fynden publiceras - jag vet inte ens om makedonerna skriver tekniska rapporter, men om de gör det så borde det vara bland det första som dyker upp - med reservation för att en slik kanske skrivs på makedonska [;)]
/N B
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ah, väntan på de akademiska kvarnarnas färdigmalande!
Spännande projekt hur som haver och jag ser med spänning fram mot vad som kan tänkas presenteras under arbetets gång. Den erfarenheten jag har av grävrapporter så hinner man nog lära sig ett och annat ord på makedonska också under tiden.
Om det är ett fjäll är det dock visserligen lite mindre intressant ur referenssynpunkt men jag håller ändå tummarna och hoppas på en skiss eller en bild av fyndet ifråga. Många andra lameller har ju blivit hopblandade med fjällpansar och de två typerna är från och till förbryllande lika. Dags att revidera min lista på fyndlokaler kanske...