av Puck Engman » 31 augusti 2004, 15:42
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lovan</i>
Hej Puck och ni andra.
Jag köpte en jättebra lergodsgryta av ett urtrevligt keramikerpar i Vasastan. Frun drejade och mannen brände. Han var lärare på en historsik undervisningsby, stenålder tror jag, så de hade kläm på detta med reenactment. Jag fick komma hem till dem och peka i en utgrävningskatalog från Lund så gjorde de en exakt kopia, med rätt handtag, för min tid! Och en stekpanna, också i keramik, (åh! vad jag älskar min stekpanna!)Inte dyrt heller.Deras firma heter Elta Keramik. Tusan, nu har jag inte deras adress, vet inte om de finns på nätet eller i telekatalogen. Nåja, jag postar detta inlägg så får jag återkomma.
Lovisa
PS kokkärl av lergods skall alltid alltid alltid ALLTID läggas i blöt innan de sätts på elden!Annars spricker de av värmen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det verkar väldigt intressant, tyvärr lyckas jag inte hitta Elta Keramik varken på internet eller i telefonkatalogen.
/Puck