Sedärja! Hoppas att Nidingbane orkar ta sig igenom mer än första stycket av det här innan jag blir dissad...
Du, jag tänkte på dina pilbågar...Så här står det på hemsidan:
"
- PILBÅGAR-
Dessa tillverkas i sverige och består av RENT TRÄ. Inget syntetiskt skräp finns i dessa och vi har allt ifrån långbågar till Recurve. 15 pound upp till 50 pound, allt går att tillverka. Maila om önskemål. "
...Är det selfbows, för de är väl inte laminerade? Om de är laminerade, vilket osyntetiskt lim har tillverkaren använt sig av?Hur är de lackade, eller är de vaxade med carnaubavax eller något annat organiskt? När du säger långbågar, menar du då långbågar (ELB) eller menar du långa flatbågar av amerikanskt 1900 tals-stuk med ett separat handtag limmat på laminerade lemmar.(tyckte det såg ut så på bilderna)eller menar du att det helt enkelt är långa pilbågar? Dina recurvebågar... Vilka fynd, vilken etnicitet och vilken tidsålder baserar de sig på?
Det är ganska lätt att dissa någon här på forumet, men man tänker sällan på konsekvenserna. Min högst personliga uppfattning är att man kanske ska vara lite moderat i sitt skrivande.
[url="http://i49.photobucket.com/albums/f259/loke001/Skull-32-june.gif"]

[/url]
Döskallen har jag med bara för att jag tycker den är cool...