<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Martinus Canonicus</i>
Karin:
Det är om man börjar använda det som man går över gränsen till det passande.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
...Börjar använda, inte monopol sadu?
Jag måste säga att jag tycker denna tråd har blivit ung...i sitt varande och Martinus, jag kan bara säga att du och de som delar din uppfattning har många "väderkvarnar" att stoppa och förbanna inom teatern och filmindustrin.
Nää, jag lägger ner min medverkan i denna "tappdans".
Ingen och jag menar ingen, har rätt att säga till mig, Kristen gnostiker, att jag är oförskämd/respektlös om jag använder mig av heliga symboler som tex altare, vid min kontakt med vår allas Skapare/Skaparkraften, oavsätt om jag inte är präst eller godkänd av något trossamfund. De som försöker förneka mig detta eller anse mig oförskämd eller respektlös, är då själva, just det de då anklagar mig för! Något att tänka på, Vendel.
Jag själv tar inte illa vid mig av att andra använder sig av alla universella heliga attribut, då det inte kan vara skadligt för min egen tro, däremot skulle jag tycka att det var ett tecken på inskränkt psyke om någon annan förnedrade dessa föremål/bilder, men detta att använda det i "gott" syfte kan rimligtvis inte räknas som förnedrande!
Om det skedde en förnedring skulle jag lägga detta ansvar på den som gör det och inte ropa på korståg...
Sånt skit ser vi alldeles för mycket av i vår värld, folk som anser sin trosutövning vara bättre eller mera rätt än någon annan.
Till dig Erik, jag skulle jag bygga altarskåpet med den vackra tredelningen, som du själv visade i början, i 150-180cm höjd.
Adjö kära vänner, för den här gången.
www.runristare.ax