Har precis köpt min första kniv. Blev tillsagd att skidan inte är vaxad utifall jag vill göra dekoration. Hörde något om att man kan göra det med en blöt tesked?
Men jag skulle vilja mörka skidan med då den är i naturfärg. Vill ha den brun å funderade på skoputs. Borde gå tycker jag.
Men har INGEN anning om vad jag ska göra. helt grön så att säga och frågar man inte får man aldrig veta.
Så... Hur färgar jag lädret på bästa och lättaste sätt SAMT dekorerar det om jag känner för det?
Sedan kanske också fråga lite... vaxa läder? Håller det bättre ifrån vätan då? Eller bör jag behandla lädret på något speciellt sätt?