Vikingakläder

Här kan du annonsera om du vill köpa något.

Vikingakläder

Inläggav bowyer tom » 14 februari 2009, 08:20

Inför sommaren behöver jag köpa en garderob. Vi ska försöka representera väringar från sena 900-talet, så det behöver vara kläder av östlig typ. Gärna begagnat och slitet, men inte trasigt. Gärna en tjockare, varm särk för svala dagar. bollbyxor...

Jag byter gärna med en båge, pilar eller kanske någon liten ek-kista kanske säl-läder?! Eller varför inte pengar!

Jag är 180 lång, 130 runt bröstet...
bowyer tom

Inläggav Scan » 14 februari 2009, 13:14

Jahadu bowyer. Är det en kaftan eller en kjortel du är ute efter? Jag har ett schysst svartvitt spetskyperttyg jag inte vet vad jag ska göra med och jag hinner nog sy en kjortel av den innan sommaren Jag har ett par bruna bollbyxor jag visserligen tänkt ha på lajv i sommar men det är väl inget krav på det. Vill du se vad kvaliteten på mina arbeten är går det säkert att ordna lite bilder på mina prylar.

Kan du specificera lite mer vad du är ute efter så kanske det kan finnas Nåt utbyte vi kan göra.
Scan

Inläggav bowyer tom » 14 februari 2009, 23:23

Tjenare... Bollbyxorna är intressanta. Kaftan har jag. Kjortel av kypert absolut... Mejla mig, är du snäll. Priser och sånt...
bowyer tom

Inläggav Matti » 16 februari 2009, 10:58

Nu skall vi se.
Jag har mina första påsbrallor, sydda i tunt mörkblått ull-lin. Inte helt som vi hittar i norden, men dock tillverkades dylika blandningar i östern, så vikingar torde stött på dem. De är tunna och bra för sommaren men bollbyxor har ju också den fördelen att de är lätt att stoppa mycket innanför.
Varning dock. De var bland det första jag sydde, så dolda sömmar är maskin.
Matti

Inläggav bowyer tom » 16 februari 2009, 20:31

Inressant! Mejla pris!
bowyer tom

Återgå till Köpes