Någon som har fler bilder på den här kniven?

Detta forum är till för diskussion kring historiska vapen, och deras tillverkning.

Inläggav Vendel » 9 december 2009, 15:17

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Frej</i>



Löven tänkte jag förresten som kors, skoj med olika tolkning.

http://frejknivmakeri.blogspot.com/
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Jag tolkar oxå löven i skidans nederkant som kors. Jag vågar mig t.o.m. på att gissa att alla tre hängena var kors.

/Ville
Vendel
 
Inlägg: 811
Blev medlem: 22 september 2005, 00:35
Ort:

Inläggav Mjödbjörn » 9 december 2009, 15:38

vad gör man inte för sin hovleverantör av knivar[:D][^]
om du skulle ge dig på detta projekt vill jag verkligen se slutresultatet
Mjödbjörn
 
Inlägg: 595
Blev medlem: 21 september 2005, 13:48
Ort: Sweden

Inläggav Matti » 10 december 2009, 16:12

En riktigt tjusig puukko (eller hur man nu uttalar det) en sån skulle man ha till sin framtida medeltida tornedaling.
Matti
 
Inlägg: 1752
Blev medlem: 15 augusti 2005, 12:55
Ort: Sweden

Inläggav Frej » 10 december 2009, 17:26

Fast menade inte Edvin den genombrutna korsformen på munblecket tro? Ja, skitsamma.

Jo ser det inte ut som före detta kors de med, om än något mindre sådana, i alla fall utifrån den "arm" som fortfarande finns kvar.

Fina späda saker de där tvinnade trådarna för upphängningen också.

http://frejknivmakeri.blogspot.com/
Frej
 
Inlägg: 409
Blev medlem: 23 oktober 2007, 20:39
Ort: Sweden

Inläggav Edvin » 10 december 2009, 20:57

Ja, en sån där vriden stångkedja kommer jag nog försöka mig på till nästa projekt. Tjusigt värre.
Edvin
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: 8 januari 2004, 11:36
Ort: Sweden

Inläggav Eric Hejdström » 10 december 2009, 23:57

Edvin, jag har mätt upp några lite större knivar när jag var på norra magasinet sist. Men dom är ju över 70cm totallängd allihop. Blir jobbigt att göra beslag till en sån...
Eric Hejdström
 
Inlägg: 1245
Blev medlem: 10 november 2003, 19:26
Ort:

Föregående

Återgå till Vapen



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group • Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012
Theme created by StylerBB.net