Ny "historisk" film.

Ja hittar du ingen annanstans att skriva någonting om medlemmar och företeelser kan du skriva här. Lite off-topic alltså.

Ny "historisk" film.

Inläggav Bergatroll » 7 januari 2010, 08:00

Codex Dei – Gudarnas bibel, ny actionrulle i samma ådra som Pirates of the caribbean och Sagan om Ringen :)

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/f ... 6376413.ab

Vilka andra gudar än just Gud det handlar om förtäljer inte artikeln.
Bergatroll

Inläggav MatsNorlund » 7 januari 2010, 10:03

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">– Jag vill inte att det ska bli en kostymfilm i den bemärkelsen att den kostar 40 miljoner kronor. Jag vill att budgeten hamnar mellan 14 och 15 miljoner, det räcker.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Vilket jag tolkar som att dom skiter fullständigt i trogna miljöer och kostymer. Bummer.
MatsNorlund

Inläggav Arngrim » 7 januari 2010, 17:13

"det är ganska ovanligt att man försöker göra en sån här actionfilm i Sverige. Det är ingen som har gjort det på många år, säger han."

Nix, inte sedan succé och kvalitetsprodukter som "9mm" och "Sökarna" har vi sett svensk action....
Arngrim

Inläggav Edvin » 7 januari 2010, 17:17

Glöm inte "Snapphanar"... ryyys.
Edvin

Inläggav Eric Hejdström » 7 januari 2010, 21:28

Jag gillade Snapphanar. Så när som på Gustav Skarsgård då, han är alltid lika obehaglig som i ondskan... Men det är väl på sitt sätt bra att svenska filmare vågar ta ut svängarna lite. Men än så länge har jag inte sett något i filmväg som är särskilt trovärdigt som medeltid. Utom Hussit-trilogin då men även den har sina brister. Men för att vara gjort på femtiotalet i tjeckien så är den väldigt mycket mer rätt än nåt annat jag sett.
Annars är ju Ronja rövardotter fin. Men tror jag på den här? Nej, inte direkt...
Eric Hejdström

Inläggav Shadow » 8 januari 2010, 13:00

Finns ju ett tidigare inlägg om en annan film från denne producent.... något om 1266 och folkungar runt Enköping. Hittar inte tråden...
Shadow

Inläggav Vargman » 28 januari 2010, 12:21

Idag var det en artikel om filmen i Enköpings-posten. Man har spelat in en pilotfilm på isarna utanför Enköping med Joakim Nätterqvist (Arn) i huvudrollen och med forumets egen Pu i en roll(?) och som rekvisitaansvarig. Handlingen ska tydligen utspelas från sen vikingatid fram till 1700-t. Jag ska försöka fixa en länk till artikeln med bilder och allt...

/Wolfie
Vargman

Återgå till Diverse skvaller