<b>Jag heter Ola Lindberg.</b>
Jag har sysslat med Live sedan 1997, och är även insyltad i medeltid och vikingatid. Jag och min sambo har fått marknadspriser i Visby och Leksand.
Mitt främsta område är läderhantverk, och jag har nu börjat att sälja material till de som vill hantverka själva. Jag ordnar även kurser för de som vill komma igång. Kommer även att sälja "gör-det-själv"-set med utskurna delar till skor, väskor osv med bruksanvisning för de som önskar.Mer information inom kort på min hemsida
<b>Buffelskinn</b>, 1,2-1,4 mm, brunt, 10-15 kvf/skinn. Lämpligt till skor, väskor etc. 50:-/kvf vid köp av hela skinn.
<b>Framdel av nöt</b>, 1,8-2,0 mm, naturellt, c:a 12kvf/skinn. Lämpligt till hårda väskor, remmar etc. 80:-/kvf vid köp av hela skinn.
<b>Framdel av nöt</b>, 2.8-3.0 mm, naturellt, c:a 12kvf/skinn. Lämpligt till bälten och kraftigare remmar, burkar, askar etc. 90:-/kvf vid köp av hela skinn.
<b>Renskinn</b>, c:a 1 mm, f.n. endast svart och vitt, c:a 5-7 kvf/skinn. Lämpliga som beklädnadsskinn. 130:-/skinn, endast hela skinn.
1kvf = ung 30*30cm. Skinnen säljes hela eller tillskurna, förutom renskinnen och pälsskinnen. Vid tillskärning tar jag ett par kronor för besväret, men bara lugn: Det blir ändå bra mycket billigare än i handeln. Har ni mallar kan ni posta dem till mig och få skinn tillskuret. Prover kan skickas. Jag kan även få tag på andra skinntyper och färger. Även pälsskinn, t ex får och get. Kanin har jag hemma redan nu. Även färg, vax, nålar, tråd, remmar, sylar och andra verktyg.
Posta gärna kommentarer här, men vill ni ha säkra svar på era frågor bör ni kontakta mig enligt nedan:
Mail: info@wollmar.se
Tel: 0158-26560, 0736-589350
Har ni vägarna förbi Gnesta kan ni dessutom ringa och komma på besök. Väl mött!
Ola Lindberg